Az új BYD elektromos autó platform 1000 kW-os töltést és 1084 lóerőt hoz.

Az új BYD elektromos autó platform 1000 kW-os töltést és 1084 lóerőt hoz.
A BYD bemutatta a Super e-Platform nevű új elektromos autóarchitektúrát, amely a legújabb lítium-vasfoszfát Blade akkumulátorra épül, és akár 1000 kW-os töltési teljesítményt is elérhet.
Az új platformot a frissített Han L szedán és Tang L SUV modellekben mutatták be, amelyek Kínában még idén forgalomba kerülnek. A rendszer egy új generációs, nagy fordulatszámú elektromos motort támogat, amely kétmotoros konfigurációban akár 1084 lóerős teljesítményre képes.
Villámtöltés és extrém teljesítmény
A Super e-Platform új fejlesztésű akkumulátora „flash-charge” (villámtöltés) technológiával működik. Bár a BYD egyelőre nem közölt adatokat a kapacitásáról és tömegéről, a vállalat szerint 10C töltési szorzót értek el, amely lehetővé teszi az elméleti teljes töltést mindössze hat perc alatt.
A rendszer akár 1000 V feszültségen és 1000 A áramerősségen is működhet, így 1 MW (megawatt) töltési teljesítményt biztosít – ez sokkal nagyobb, mint a jelenleg piacon lévő leggyorsabb töltésű elektromos járműveké. A tesztek során az új akkumulátor töltési folyamat alatt is képes volt fenntartani a magas teljesítményt, akár 600 kW töltési teljesítményt is elérve még 90%-os töltöttségi szinten is.

A BYD az új rendszerhez egy 1000 kW-os szupergyorstöltőt is kifejlesztett, amely optimális körülmények között akár 400 km hatótávot is képes hozzáadni mindössze öt perc alatt. Ez kétszerese a Tesla legújabb V4 Supercharger 500 kW-os csúcsteljesítményének.
A BYD több mint 4000 szupergyorstöltő állomást tervez építeni Kína-szerte az új akkumulátortechnológia bevezetésének támogatására.
Forradalmi elektromos motorok

A Super e-Platform nemcsak a töltési sebességben, hanem a hajtáslánc teljesítményében is új mércét állít fel. A BYD új fejlesztésű elektromos motorja akár 30 511 fordulat/perc sebességgel is működhet – ez a legmagasabb fordulatszámú sorozatgyártott elektromos motor. Ez az első ilyen motor, amely 30 000 fordulat/perc feletti értéket ér el tömeggyártásban.
A hátsó motor 778 lóerőt ad le, 22 lóerő/kg teljesítménysűrűséggel. Ehhez egy kisebb első motor párosul, amely 308 lóerőt biztosít, így az összkerékhajtású Han L és Tang L modellek együttesen 1084 lóerőt érnek el. Ez lehetővé teszi a 0–100 km/h gyorsulást a következő értékekkel:
- Han L: 2,7 másodperc
- Tang L: 3,6 másodperc
A végsebességük:
- Han L: 305 km/h
- Tang L: 286 km/h
A hátsókerék-meghajtású, egymotoros változat 671 lóerőt teljesít.

UK és nemzetközi piacok

A BYD egyelőre nem jelentette be, hogy a Super e-Platform az Egyesült Királyságban vagy más nemzetközi piacokon is megjelenik-e. A jelenlegi BYD modellek, mint a Dolphin, Atto 3, Seal és Seal-U, az e-Platform 3.0 technológiát használják, amely legfeljebb 82,5 kWh kapacitású akkumulátort, 150 kW-os maximális töltési sebességet és 523 lóerős teljesítményt kín
Az új akkumulátor és hajtáslánc mellett a BYD egy új generációs szilícium-karbid teljesítménymikrochipet is fejlesztett, amely akár 1500 V-os feszültséget is képes kezelni
Árak és elérhetőség Kínában
Az új Han L és Tang L SUV már Kínában forgalomba került, 270 000 jüanos (kb. 13,7 millió forint) és 280 000 jüanos (kb. 14,2 millió forint) induló áron. Mindkét modell megkapta a BYD „God’s Eye B” intelligens vezetési rendszert, amely tetőre szerelt lidar szenzorral műkö
Ezen kívül a BYD megnyitotta az előrendeléseket a Han L DM és Tang L DM plug-in hibrid modellekre, amelyek a 536 lóerős DM-p benzin-elektromos rendszert használják. A 0–100 km/h gyorsulásuk:
- Han L DM: 3,9 másodperc
- Tang L DM: 4,3 másodperc
A plug-in hibridek hivatalos bemutatója áprilisban várható.
⚡️GYIK✅
-
⚡️Milyen technológiát mutatott be a BYD?⚡️
- A BYD bemutatta a Super e-Platform nevű új elektromos autóarchitektúrát, amely a legújabb lítium-vasfoszfát Blade akkumulátorra épül, és akár 1000 kW-os töltési teljesítményt is elérhet.✅
-
⚡️Melyik modellek kapják meg az új platformot?⚡️
- Az új Super e-Platform először a Han L szedánban és a Tang L SUV-ban jelenik meg, amelyek Kínában még idén forgalomba kerülnek.✅
-
⚡️Milyen teljesítményű az új BYD elektromos hajtáslánc⚡️
- A kétmotoros hajtáslánc összesen 1084 lóerőt biztosít, amelyből a hátsó motor 778 lóerőt, az első motor pedig 308 lóerőt ad le.✅
-
⚡️Milyen gyorsulásra képesek a Han L és Tang L modellek?⚡️
- A Han L 0–100 km/h gyorsulása 2,7 másodperc, míg a Tang L ezt 3,6 másodperc alatt teljesíti.✅
-
⚡️Milyen végsebességgel rendelkeznek az új modellek?⚡️
- A Han L végsebessége 305 km/h, míg a Tang L 286 km/h sebességre képes.✅